ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Διαθεματική προσέγγιση της θεματικής ενότητας "Τα φρούτα του Φθινοπώρου",χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως εργαλείο ανακάλυψης και διερεύνησης. 

Κάνουμε "κλικ" στην παραπάνω εικόνα και επιλέγουμε τη λέξη "Φθινόπωρο". Στη συνέχεια ακολουθούμε τα βήματα της ιστοεξερεύνησης.

 

 

Παρουσίαση δραστηριοτήτων ιστοεξερεύνησης:

ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ με το εργαλείο web 2.0 WEEBLY

ΤΙΤΛΟΣ:ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Παρουσίαση της δραστηριότητας: (τίτλος , εισαγωγή και εργασία πριν ξεκινήσει η διαδικασία βήμα βήμα , με παράλληλη επεξήγηση αυτών που βλέπουμε).

 

ΒΗΜΑ 1ο

Τα νήπια εστιάζουν από το λογισμικό  εννοιολογικής χαρτογράφησης που είχαμε δημιουργήσει για το Φθινόπωρο σε προηγούμενη δραστηριότητα , στο υπόθεμα του χάρτη που αναφέρεται στα Φρούτα του Φθινοπώρου. Βλέπουμε όλοι μαζί  τις εικόνες και τα βίντεο για τα φρούτα. Τα νήπια εκ περιτροπής σε ομάδες «ανοίγουν» τις εικόνες και τα βίντεο με το ποντίκι και συζητάμε γι’ αυτά που πληροφορούμαστε.

ΒΗΜΑ  2ο

«Ανακαλύπτουμε» τον πίνακα ζωγραφικής.

Τον εκτυπώνουμε και συζητάμε γι΄αυτόν .(Η εκτύπωση μας αρέσει πολύ).

Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε με κηρομπογιές  φρούτα φθινοπωρινά με σκοπό να δημιουργήσουμε το δικό μας ανάλογο πίνακα.(Χωριζόμαστε σε 3 ομάδες. Οι 2 ζωγραφίζουν γιατί χρειαζόμαστε πολλά φρούτα και η άλλη κόβει.)

   

                                                                    

Τα κόβουμε

Τα κολλάμε… (όλοι μαζί γιατί μας αρέσει η διαδικασία και θέλουμε όλοι να συμβάλλουμε στη δημιουργία του πίνακα)

                                                          

Τελευταίες λεπτομέρειες

Έτοιμος

ΒΗΜΑ 3Ο

Ψηφιακή Παρουσίαση με τη χρήση του εργαλείου web 2.0 slideboom :ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

Τα νήπια σε ομάδες «επεμβαίνουν» στην παρουσίαση διαδραστικά με διάφορους τρόπους.   

Παράδειγμα 1 :    (Κυκλώνουμε τα πράσινα μήλα και γράφουμε δίπλα πόσα είναι .)

Παράδειγμα 2 : (Κυκλώνουμε το αρχικό γράμμα από το αχλάδι, λέμε ποιο είναι (φωνούλα Α) και στη συνέχεια βρίσκουμε κι άλλες λέξεις από Α, που η νηπιαγωγός γράφει στον πίνακα.)

Ακολουθούν αρκετές τέτοιες δραστηριότητες που τους αρέσουν πολύ.

ΒΗΜΑ 4ο

Ανακαλύπτουμε τι κρύβεται στη λευκή σελιδούλα πατώντας πάνω της  και εκτυπώνουμε το φύλλο εργασίας των μαθηματικών.

  Εκτελούμε τη δραστηριότητα

 ΒΗΜΑ 5ο

Ανακαλύπτουμε τι κρύβει και η άλλη σελιδούλα (κι αυτό μας αρέσει πολύ, να πατάμε δηλ. τους συνδέσμους )και εκτυπώνουμε.

                                                   

Εκτελούμε τη δραστηριότητα.

 

ΒΗΜΑ 6ο                                                                                                                                               Ώρα για τραγούδι και χορό.

 

 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.Παρατηρούμε τον πίνακα και γινόμαστε κ εμείς οι ίδιοι ζωγράφοι χρησιμοποιώντας την τεχνοτροπία του Αρτσιμπάλντο.

Όλα τα έργα

 

2.Φτιάχνουμε με κύκλους σταφύλι

3.Μαθαίνουμε και ζωγραφίζουμε την παροιμία:

4.Μαθαίνουμε και ζωγραφίζουμε αίνιγμα για το ρόδι

 

5.Κάνουμε μαθηματική δραστηριότητα παρόμοια με αυτή στο 4ο βήμα της ιστοεξερεύνησης κάνοντας  χρήση του λογισμικού εννοιολογικής  χαρτογράφησης kidspiration σε ομάδες.

6.Κατασκευάζουμε την μηλιά με χαρτοκοπτική

7.Με αφορμή τη μηλιά και το μήλο, γνωρίζουμε το γράμμα Μ .

 

 

8.Μετράμε τα φρούτα του φθινοπώρου και μετά τα κάνουμε φρουτοσαλάτα.